Wat een verhaal!

Head in the books 10 december 2021
Het verhaal
Wanneer Abby wordt gered van een leven op straat nadat ze wees is geworden, sluit ze zich aan bij de verzetsstrijders van Monte Carlo. Hun leider Andrew zorgt goed voor haar en ze woont samen met hem, en medeverzetsstrijder Jae, in een pakhuis in New Orleans. Abby vermomt zich soms als Selina, een mooie zangeres die in staat is om geld af te troggelen van rijke mannen, en soms als Diego, wanneer ze over straat loopt om niet herkent te worden als meisje.

Ze moet voor de groep soms gevaarlijke opdrachten doen. Wanneer het te gevaarlijk wordt en de groep ontmaskerd dreigt te worden, stelt Jae voor om het pakhuis waar ze wonen om te bouwen in een casino. Zo kunnen ze door vals te spelen geld stelen van de rijke mannen van New Orleans. Abby kan Jae echt niet uitstaan omdat hij altijd arrogant tegen haar doet, maar dit vind ze wel een goed idee van hem. Ze moeten minder missies uitvoeren en kunnen op een veilige manier hun verzet verder zetten.

Abby groeit steeds dichter naar Jae toe omdat ze veel moeten samenwerken. Dit zorgt soms voor spanningen, maar er komt ook iets anders bij kijken. Maar kunnen ze wel bij elkaar blijven wanneer het echt gevaarlijk wordt?

Mijn mening
Het verhaal neemt je mee naar een moeilijke periode. Het verschil tussen arm en rijk in New Orleans wordt goed weergegeven en je zit meteen in het verhaal. Lotte van den Noort schrijft heel vlot en je verveelt je geen moment wanneer je dit verhaal leest.

Er zitten mooie momenten in, maar ook heel spannende waarbij je op het puntje van je stoel gaat zitten. Abby is ook een heel sterk karakter en ik hoop dat er meer vrouwen zoals zij waren in 1930. Ze zou nu ook voor veel meisjes echt een voorbeeld kunnen zijn.

Tegen het einde van het boek gebeuren er heel veel dingen (die ik natuurlijk niet ga spoilen), maar dat maakt het ‘echte’ einde na de epiloog nog meer bijzonder. Echt heel knap over nagedacht! Ik kan niets negatief over dit boek zeggen.

Aanrader?
Koop dit boek! Een knap historisch verhaal met personages om van te houden. Zeker vijf sterren waard!

Meer recensies van Head in the books