#WeloveFabulant

HeavenLeighBooks 03 september 2024
Achterflap:
De duistere koningin Resa heeft de poort naar het oosten van het Stelsel geopend en heeft haar magie terug. Ze is zelfs machtiger dan ooit! Het lot van het Stelsel ligt nu in handen van het verzet. In een race tegen de klok reizen Isa en haar vrienden dwars door wonderlijke magische werelden om een zwakke plek van Resa te zoeken. Zullen ze iets vinden waarmee ze de duistere koningin kunnen verslaan, voor eens en altijd.

Recensie:
“De strijd om het stelsel” is het derde en slotdeel uit de magische en meeslepende Fabulant-serie voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar oud. Ondanks dat het even geleden is dat deel twee verschenen is, heeft het verhaal je binnen de kortste keren weer in zijn greep. Voor je kunt beginnen in dit boek, moet je wel eerst deel 1 en 2 gelezen hebben. Je mist anders teveel achtergrondinformatie om het goed te kunnen begrijpen. Je volgt in dit deel verschillende missies van verschillende personages en hoe verder je komt hoe meer puzzelstukjes op zijn plek beginnen te vallen en alles mooi samen komt.

Elk personage, zowel de hoofdpersonages als de bij-personages hebben wel iets toe te voegen aan het grote geheel. De meeste hebben goede bedoelingen, sommige ook absoluut niet, maar dat zorgt er ook weer voor dat je je tijdens het lezen geen minuut hoeft te vervelen. “De strijd om het stelsel” is af en toe beklemmend en het is nog spannender dan de eerste twee delen. Je zit af en toe echt op het puntje van je stoel. Je leeft enorm met alle personages mee en hoopt op een goede uitkomst. Al ben vanaf het begin voorbereid op het ergste, aangezien de zieners aan een overwinning een behoorlijk laag percentage hebben gehangen. Als dat maar goed komt!

Marloes Kemming weet de lezer te vangen en vervolgens vast te houden in het verhaal, het laat je echt niet meer los. Haar schrijfstijl is vlot, magisch, spannend, meeslepend, avontuurlijk, origineel, vermakelijk en verslavend. Daarnaast is het verhaal ook precies gedetailleerd genoeg. Je waant je in het verhaal, maar daarnaast kun je er ook nog genoeg van je eigen fantasie instoppen. Kinderen (en ook volwassenen) zullen zich absoluut verliezen in dit magische verhaal. Heerlijk om dit verhaal met de kinderen te lezen of voor te lezen en samen alles in het stelsel te ontdekken en beleven. Als je eenmaal bent begonnen met lezen, kun je niet stoppen of slapen voordat dit boek uit is.

Kortom, WAT.EEN.AVONTUUR! De fabulant-serie is genieten van het begin tot het einde, ga het lezen lieve mensen. En laat ik dan als laatste nog even afsluiten met #weloveIsa en zelf voeg ik dan nog toe: #welovefabulant!

Meer recensies van HeavenLeighBooks