Hoog feelgood gehalte!

Het leven van Poppy Hart gaat beslist niet over rozen. Haar restaurant loopt niet goed, ze heeft torenhoge schulden en lijdt ook nog eens aan een gebroken hart. Wanneer ze op een dag de beroemde hockeyspeler Dallas tegen het lijf loopt, doet ze net alsof hij haar vriendje is. Tot haar verrassing speelt hij het spelletje mee. Zijn reputatie als ‘bad boy’ met een kort lontje kan immers wel een upgrade gebruiken en hoe kan hij beter zijn zachte kant laten zien dan door een relatie te beginnen met de lieftallige Poppy? Een volwaardige nep-romance, compleet met contractonderhandelingen en nepdates, ontvouwt zich. Maar hoe langer hun neprelatie voortduurt, hoe ingewikkelder de zaken worden. Want als dit niet echt is…

“Het spontane liefdescontract” is een bruisende sport romance geschreven door Courtney Walsh. Je leest het verhaal vanuit twee perspectieven, die van restaurant eigenaresse Poppy en die van beroemde ijshockey speler Dallas. Extra leuk omdat je op deze manier een inkijkje krijgt vanuit beiden kanten van het verhaal. Je leest gedurende het verhaal wat beide personages denken en voelen en daardoor kun je je goed inleven in hun personages en de keuzes die ze maken. Beide personages kunnen wel wat hulp gebruiken bij bepaalde problemen en laten ze elkaar daar nu heel goed bij kunnen helpen. Poppy kan de roem van Dallas goed gebruiken om haar restaurant weer wat te laten opbloeien en Dallas zijn reputatie kan wel een zachte kant gebruiken, eentje waar Poppy dus heel goed van pas kan komen. En zeg nu eerlijk: Zijn we allemaal niet enthousiast over de hele fake-dating trope? Dit gaat smullen worden!

Natuurlijk komt er ook wat ijshockey voorbij, al was dit zeker niet de hoofdlijn van het verhaal, het zit meer subtiel door het verhaal heen verweven. Stiekem had er van mij best wel wat meer ijshockey in gemogen. Tijdens het lezen kom je er al snel achter dat roem twee kanten heeft en de buitenwereld al snel hun meningen en oordelen gevormd hebben. Gelukkig zijn er ook nog wel mensen op de wereld die door zulke dingen heen kunnen prikken en niet alles geloven wat ze voorgeschoteld krijgen. De bij-personages zoals Oma, Alicia, de ijshockeyvrouwen, collega spelers van Dallas en de zussen van Poppy waren allemaal perfect op hun plek in het verhaal en voegen allemaal op hun eigen manier iets toe aan het grote geheel.

De schrijfstijl van Courtney Walsh is vermakelijke, grappig, liefdevol, verslavend en ontzettend cute. Het verhaal leest net zo snel als dat de hockeypuck over het ijs heen glijd. Het is heerlijk om de band tussen de hoofdpersonages te zien opbloeien en de chemie tussen beide spat gewoon van de pagina’s af. Je leest dit verhaal echt met een grote lach op je gezicht, ondanks dat er ook nog wel wat serieuzere onderwerpen voorbij komen. Het feelgood gehalte is het verhaal is hoog en aan het einde sla je dit boek dan ook meer dan tevreden dicht. “Het spontane liefdescontract” is een heerlijk verhaal om deze zomer bij weg te zwijmelen. I LOVED IT!!

Meer recensies van HeavenLeighBooks