Het is heerlijk vertoeven op Hope Island..

Achterflap:
De positieve Bella heeft een moeilijke tijd achter de rug. Wanneer de knappe dakloze man Zach op haar stoep staat, komt haar zorgzame aard naar boven en biedt ze hem onderdak aan. De twee groeien snel naar elkaar toe, maar Bella weet niet dat deze man een geheim voor haar bewaart. Isaac leidt een dubbelleven en had nooit gedacht dat hij als Zach voor de charmante Bella zou vallen. Maar wat zal Bella doen wanneer ze achter zijn échte identiteit komt? Bella kan de aantrekkingskracht tussen hen niet negeren, maar door haar verleden durft ze haar hart niet zomaar op het spel te zetten. Laat Isaac Bella weer geloven in de liefde of gooien zijn geheimen roet in het eten?

Recensie:
“Lente in Blueberry Bay” is het eerste meeslepende en hartverwarmende deel uit de Hope Island serie, geschreven door Holly Martin. Holly Martin is een bekende feelgoodauteur en schreef onder andere al de series: “Happinnes”, “Wishing Wood” en “De zussen van Jewel Island”. In dit eerste deel neemt de auteur ons mee naar het pittoreske kunstplaatsje Blueberry Bay. In dit verhaal volgen we Bella Roussel en ze zit behoorlijk aan de grond. Je heeft nodig een baan nodig anders is het einde zoek. Je leest gedurende het verhaal wat zij denkt en voelt en daardoor kun je je goed inleven in haar personage. Toch heeft ze ondanks dat ze het zelf behoorlijk zwaar heeft nog genoeg liefde en medeleven in haar om de dakloze aantrekkelijke man Zach te helpen. Bella is ontzettend zorgzaam en staat altijd klaar voor andere terwijl ze eigenlijk zelf ook iemand nodig heeft die voor haar zorgt, al was haar familie (vooral haar broer en zus) er gelukkig wel altijd voor haar. De liefde heeft ze ondertussen afgezworen, ze gelooft er gewoon niet meer in na de laatste gebeurtenissen in haar leven. Misschien heeft ze stiekem wel gewoon iemand als Zach nodig en wie weet is hij degene die haar muurtje weet af te brokkelen. Alleen is hij niet helemaal eerlijk en zal Bella daar uiteindelijk achter gaan komen.

Hope Island komt tijdens het lezen voor je ogen tot leven en het is daar absoluut heerlijk vertoeven. Je leeft enorm mee met Bella en je hoop zo dat ze haar geluk zal gaan vinden. Naast Bella weet ook Zach (of moet ik Isaac zeggen) je hart te veroveren. De bij-personages zijn allemaal op hun plek en voegen ook allemaal op hun eigen manier hun steentje bij aan het grote geheel. De schrijfstijl van Holly Martin is hartverwarmend, levendig, vermakelijk, vlot en liefdevol. Direct vanaf het begin heeft het verhaal je in zijn greep en stoppen met lezen is gewoon geen optie meer. Je moet weten hoe het verhaal gaat aflopen voor Bella. “Lente in Blueberry Bay” is een verhaal met een hoog feelgood gehalte en je leest het dan ook met een grote glimlach op je gezicht uit. Een ideaal en verslavend boek om deze zomervakantie in te duiken! Ik kan niet wachten op de vervolgdelen van deze serie!

Meer recensies van HeavenLeighBooks