VERSLAVEND!!

HeavenLeighBooks 18 oktober 2024
Achterflap:
Oraya is de geadopteerde mensendochter van de vampierkoning van het Huis van Nacht. Als mens is ze normaal niet meer dan een prooi voor een vampier, en haar enige kans om te overleven is meedoen aan de Kejari: een legendarisch toernooi dat door de Godin van de vampiers zelf wordt georganiseerd. Winnen zal niet makkelijk zijn, want de wreedste krijgers van het Huis van Nacht, het Huis van Bloed en het Huis van Schaduw hebben zich aangemeld voor het toernooi. Om een vroege dood te voorkomen, moet Oraya een verbond sluiten met een mysterieuze rivaal: Raihn. Alles aan hem is gevaarlijk. Hij is een meedogenloze moordenaar en hij wil haar vaders troon veroveren. Maar wat Oraya het meest beangstigt, is dat ze zich meteen tot hem aangetrokken voelt. Er is alleen geen plaats voor medelijden in de Kejari. De toekomst van haar vaders koninkrijk staat op het spel, en ook al begrijpt Raihn haar misschien beter dan wie dan ook, hun liefde kan haar ondergang worden.

Recensie:
“The serpent and the wings of night” is het eerste deel in de meeslepende en spannende romantasy-serie Kronen van Nyaxia, geschreven door Carissa Broadbent. Dit boek is één van de beste die ik in tijden gelezen heb, omdat het alle ingrediënten bevat die een goede romantasy hoort te bevatten. In dit verhaal volgen we Oraya, zij is een mens en haar adoptie vader is de vampierkoning van het huis van nacht. Ooit vond hij Oraya tussen het puin en iets in haar herinnerde hem aan zichzelf, waardoor hij besloot haar mee te nemen. Er zijn drie vampierkoninkrijken en het huis van nacht is (naast schaduw en bloed) er daar dus eentje van. Oraya heeft haar hele leven doorgebracht tussen de vampiers, met de angst dat ze elk moment vermoord zou kunnen worden. Vincent, haar vader heeft haar leren vechten als de beste. Oraya besluit mee te doen aan het legendarische toernooi, de Kejari. Dit is de enige manier voor haar om macht te verkrijgen en meer te zijn dan een mens die elk moment vermoord kan worden en daarom voortdurend te leven in angst. Het enige minpunt is, ze moet het toernooi daarvoor wel winnen en dus de strijd aangaan met heel veel sterke en sluwe vampiers.

Je leest gedurende het verhaal wat Oraya denkt en voelt en daardoor kun je je goed verplaatsen in haar personage en situatie. Ondanks dat ze als mens een zwakke schakel is, is ze dat als persoon zeker niet. Ze is moedig en slim en beschikt over een hoog portie doorzettingsvermogen, ze gaat door tot ze niet meer kan, opgeven staat duidelijk niet in haar woordenboek. Ze vertrouwt niemand, of lukt het haar toch om heel af en toe haar muur te laten zakken? Ze komt op voor weerloze mensen en dat maakt haar extra sympathiek en daardoor ga je steeds meer van haar houden. De bij-personages waren ook allemaal op hun plek in het verhaal, de ene had een grotere rol dan de andere, maar iedereen droeg op zijn/haar eigen manier een steentje bij aan het grote geheel. Vooral een zekere vampier al je aandacht weten te trekken en vanaf dat moment zie je ook een bepaalde band ontstaan tussen hem en Oraya.

De schrijfstijl van Carissa Broadbent is vermakelijk, spannend, beklemmend, meeslepend en verslavend. Eenmaal begonnen in dit verhaal, is het niet meer aan de kant te leggen. Je moet weten hoe het verder gaat, je twijfelt aan alles en je moet weten wie je nu wel en niet kunt vertrouwen. Het is een soort machtspelletje vol intriges en het heeft je compleet in zijn greep. Je moet een hoop over hebben om te overleven, sterk zijn en een behoorlijke dikke huid en sterke maag hebben. Het is ook onzeker, want je hoeft slechts een keer verkeerd te knipperen en dat kan je dood al betekenen. De wereld opbouw is niet heel uitgebreid, maar het stukje van de wereld waar dit deel zich afspeelt komt voor je ogen tot leven. De opdrachten zorgen voor volop actie en je voelt als lezer de emoties die Oraya heeft zelf ook. Dit boek is verslavend en stoppen met lezen is gewoon geen optie. Lees je graag verhalen over vampiers? Dan zul je smullen van dit verhaal. Deel twee is ondertussen ook verschenen dus kan je direct door. Ik hoop heel erg dat ze alle delen gaan vertalen, want ik kan niet wachten om alles te lezen!

Meer recensies van HeavenLeighBooks