Eerste deel van een enorm verslavende guilty pleasure-serie!

Onze broer en zus zijn gestorven omdat ze van elkaar hielden. Nu zijn wij voorbestemd om elkaar te haten. Maar wat als dat onmogelijk is? Als Helena Weston terugkeert naar New York, heeft ze maar één doel: de naam van haar zus Valerie zuiveren, koste wat het kost. Tweeënhalf jaar geleden werden Valerie en Adam, elkaars grote liefde, dood aangetroffen in hun hotelsuite na een avondje feesten. Sindsdien heeft Adams familie geen kans onbenut gelaten om alle schuld van hun tragische eind bij Valerie in de schoenen te schuiven. Helena is de enige die heilig in de onschuld van haar zus gelooft en ze doet er alles aan om erachter te komen wat er die noodlottige nacht echt is gebeurd. In haar zoektocht naar de waarheid loopt uitgerekend Jessiah Coldwell – Adams jongere broer – haar in de weg. Helena weet dat ze Jess diepgrondig zou moeten haten. En toch maakt hij gevoelens in haar los waartegen ze al snel geen weerstand meer kan bieden...

“Westwell, zwaar & licht” is het eerste deel uit een mysterieuze en verleidelijke serie, geschreven door Lena Kiefer. Het verhaal neemt je meer naar de upper class van New York, waar de families Weston en Coldwell beide onderdeel van zijn. Macht, status, roem, (vuile) politieke spelletjes, conflicten, intriges, schone schijn en vooral een gruwelijke hekel aan elkaar hebben en elkaar zakelijk proberen kapot te maken komt volop voorbij in dit verhaal. Het is een soort van moderne Romeo & Julia en eerlijk, het is absoluut smullen en genieten geblazen! Je leest het verhaal vanuit het perspectief van Helena Weston en Jessiah Coldwell, beide dus onderdeel van deze bijzondere extreme wereld. Hun broer en zus werden verliefd op elkaar en hadden daarbij lak aan de vete tussen hun families. Alleen kwamen zij tijdens hun verlovingsfeest beide om het leven. Ondanks dat Trish Coldwell, Valerie publiekelijk de schuld geeft van het overlijden van haar zoon Adam, is de echte reden nog altijd mysterieus en weet niemand wat er nu precies voorgevallen is die avond.

Boven elk hoofdstuk kun je vinden vanuit welk personages je het betreffende hoofdstuk gaat lezen. Op deze manier krijg je een inkijkje vanuit beiden kanten en ook dus in beide families en de banden tussen de familieleden. Je leest wat Helena en Jessiah denken en voelen, waardoor je je goed kunt inleven in hun personages en ook in keuzes die ze maken. Je merkt ook dat opgroeien in deze upper class wereld zorgt voor meerdere overeenkomsten en laten ze elkaar nu daardoor juist heel goed kunnen begrijpen. Beide hebben in hun leven genoeg moeten laten en doen voor het welzijn van hun families. Toch voel je de spanning tussen de personages en je hoopt gedurende het lezen dat beide voorbij alle oordelen en meningen van hun families kunnen heen prikken.

De schrijfstijl van Lena Kiefer is vermakelijk, mysterieus, intrigerend, sexy en ontzettend verslavend. Ondanks dat je in het begin even moet wennen aan het extreme van deze wereld waarin de personages leven, leest het na een aantal hoofdstukken enorm vlot weg en heeft het verhaal je helemaal in zijn greep. Stoppen met lezen is vanaf dat punt geen optie meer. Je moet gewoon weten hoe dit alles afloopt voor Helena en Jessiah en hun families. Na het lezen van dit eerste deel, heb je eigenlijk ook direct deel twee nodig, hopelijk komt deze er ook snel aan! Ik kan niet wachten om door te lezen. “Westwell” komt zeker in aanmerking om dé verslavende guilty pleasure-serie van dit moment te worden!

Meer recensies van HeavenLeighBooks