Een roman die bijna uit zijn voegen barst van emotie

Hebban Crew 01 oktober 2024 Hebban Crew

Als de wereld wankelt van Jandy Nelson, vertaald door Aimée Warmerdam en Merel Leene, is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand in oktober.

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Jandy Nelsons personages kruipen onder je huid om daar nooit mee weg te gaan. Hartverscheurend én hartverwarmend tegelijk.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'Het is een kwetsbare leeservaring, die toch kracht geeft. Het was een leeservaring zoals ik ze niet vaak heb gehad.'

Redacteur Martijn Lindeboom: Jandy Nelson weet de lezer zeer goed mee te nemen in de hoofden van de personages.'

Redacteur Anouk van der Zee: 'Ik heb alle emoties opgezogen als een spons en voelde tegelijkertijd geluk, liefde, verdriet, pijn, afschuw, extase, verwarring en alles daar tussenin. Wat liep ik met mijn ziel onder mijn arm tijdens het lezen van dit boek.'

Socialmediaredacteur Roos Wolthers: 'Doordat je ieders perspectief meekrijgt, begrijp je de beweegredenen van elk personage, maar zie je ook steeds weer hoe hun aannames over de anderen niet kloppen en zie je de tragiek van hun onvermogen om met elkaar te praten.'

Meer recensies van Hebban Crew