Een uitgebreide puzzel van verbanden en verwijzingen

Hebban Crew 01 augustus 2024 Hebban Crew

Er stromen rivieren in de lucht van Elif Shafak, vertaald door Manon Smits, is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand augustus 2024.

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Het is een enorm rijke roman vol stukjes geschiedenis (ik googelde om de haverklap) en het biedt een boeiende en leerzame ervaring, zonder droog of saai te worden.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'Een mozaïek van dwarsverbanden, gedeelde details en oorzaken en gevolgen. Een filosofische levensles, een ontmoeting met drie bijzondere personen, een geschiedeniscollege.'

Redacteur Martijn Lindeboom: 'Er stromen rivieren in de lucht blijkt een enorm uitgebreide puzzel van verbanden en verwijzingen te zijn: van spijkerschrift tot beschermende lamassu's, van waterdruppels tot rivieren en van een tokkelinstrument tot brandplekken op een standbeeld.'

Redacteur Anouk van der Zee: 'Je dompelt je onder en terwijl het water zich boven je hoofd sluit, merk je dat het heerlijk fijn en stil en zuurstofrijk is daar beneden, alleen jij en dit boek.'

Redacteur Roos Wolthers: 'Deze roman daagt je uit om met een nieuwe, open blik te kijken naar iets waarmee we in het dagelijks leven achteloos omgaan.'

Meer recensies van Hebban Crew