De auteur creëert een heel eigen setting en sfeer

Hebban Crew 02 september 2024 Hebban Crew

Wondermond van Anne-Gine Goemans, is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand september 2024.

Hoofdredacteur Sander Verheijen: 'Dat contrast tussen arm en rijk (zijn), de uitzichtloosheid die zorgt voor nieuwe kansen en inzichten, jonge én oude stemmen, dit alles bij elkaar maakt Wondermond tot een bijzonder interessant Hebban Boek van de Maand.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'Je ruikt vis, de zee, de zilte lucht, de ongewassen lijven, oude boeren, ranzige pubers. De Friese termen vliegen je om de oren, net als rondzwaaiende vuisten, weggeschoten peuken en allerhande soorten vloeistof.'

Redacteur Martijn Lindeboom: 'Wat had ik een ogenblikkelijke en volledige afkeer van Boye: een schrijnend voorbeeld van wat er mis kan zijn met mensen en hun opvoeding.'

Redacteur Anouk van der Zee: 'Regelmatig verbaasde ik me erover waarom mensen er niet gewoon weggaan, wat Goemans in het boek ook heel oprecht aankaart.'

Redacteur Suzette Eikelenboom: '[Boye] ziet zichzelf in het begin heel erg als slachtoffer, maar leert dan dat juist de vrouwen uit zijn familie onrecht is aangedaan.'

Meer recensies van Hebban Crew