ONGELOOFLIJK MEESLEPEND

Heidi Bogman 15 december 2019
Via Thrillerlezers mocht ik deelnemen aan de Leesclub van het boek “Het leven dat ik kende” van schrijfster Esther Boek.
Terwijl ik haar tweede boek (De perfecte moeder) wel al in mijn bezit heb, maar nog ongelezen in de kast heb staan, was mijn eerste kennismaking met deze schrijfster dus het boek “Het leven dat ik kende”. Maar wat een kennismaking. Ik ben echt helemaal in de ban van haar schrijfstijl. Wauw, wat kan deze dame schrijven.

Het verhaal, dat gebaseerd is op ware feiten, gaat over Roelf. Een (in het begin) nogal “losbandige” jongeman die het in het leven allemaal niet zo nauw neemt.
Maar als hij op een dag Ellen leert kennen en haar weet te veroveren, kiest hij toch voor een leven met huisje, boompje, beestje!

Maar al snel wordt het gezin door een noodlot getroffen.
Hierdoor stort Roelofs hele vertrouwde wereld in.

Na een “moeilijke” periode weet hij weer nieuw geluk te vinden bij Sophie. Maar ook dit geluk mag niet lang duren en zullen Roelf en Sophie moeten vechten om nog een leven samen te kunnen houden.

Meer wil ik niet over de inhoud vertellen, want dan doe ik het verhaal en de schrijfster geen recht. Men moet dit ongelooflijk meeslepende verhaal zelf “lezen en voelen”.
Bij mij zijn in ieder geval de nodige verschillende emoties ( verdriet, boosheid, angst, afschuw ) langsgekomen.

Hierdoor wil ik een dikke 5 sterren geven voor het verhaal en de schrijfster!

Meer recensies van Heidi Bogman