Lekker zomers avontuur.

Heleen Ziere-Lenos 02 augustus 2024
Als abasadeur van De leukste kinderboeken is er niks leukers dan kinderboeken te lezen en te recenseren.

Toen ik dan ook de kans kreeg om het kinder boek Brom en de waanzinnige wedstrijd van Susan Wallenburg te lezen uitgegeven door Uitgeverij Kluitman greep ik dit met beide handen aan.

Rijm staat met haar broertje Brom op de camping. Samen met nog twee andere kinderen vormen zij de avonturiers.

Als Rijm een plop-momentje in haar hoofd krijgt ontstaat er een idee. Een activiteit die iedereen leuk zal vinden op de camping.
Ze organiseren een Zeepkisten race.

Wat een heerlijk boek voor kinderen vanaf 7 jaar.
Het boek is het tweede deel uit de ri-ra-rare zomer serie.
De mooie illustraties van Marijn van der Wateren zijn prachtig gekleurd en vormen een leuke ondersteuning bij het lezen.

In het boek zitten verschillende thema's verwerkt in het boek. Denk aan winnen en verliezen. Vriendschap en teleurstelling.
Onderwerpen om later over te praten.

Daarnaast is het gewoon een lekker leesboek. Met grappige humoristische momenten. Vlot verteld met een tikkeltje spanning.
Leuke personages met verrassende karakter en elementen.

Ik heb genoten.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos