Een heerlijke crime

Heleen Ziere-Lenos 01 augustus 2024
Ik had de eer om De bende van Luuk van Peter Weijenberg, schrijver-scenarist te mogen lezen.

Het verhaal gaat over Karin die opgroeide in een gescheiden gezin. Ze heeft sinds kort een vriendje Luuk, maar haar moeder is hier niet zo blij mee
Ze vind Luuk ongemanierd en zelfs een beetje onbeschoft. Karin heeft geen trek in een ruzie met haar moeder en besluit een paar dagen naar haar vriend Luuk te gaan.

Als Luuk en Karin in die paar dagen op rooftocht gaan om aan geld te komen valt er een dodelijk slachtoffer.

De recherche komt er bij aan te pas en de hulp van haar vader die ooit rechercheur was wordt ingeroepen. Hij heeft maar één doel voor ogen Karin vinden!

Maar in die zoektocht is niks wat het lijkt.

Het boek is opgebouwd in spanning. Het begin vond ik wat lastig omdat de hoofdstukken over verschillende personages gaan en het er niet boven stond. Hierdoor duurde het even voor ik in het verhaal zat. Als je eenmaal in het verhaal zit kun je het niet meer wegleggen.

Personages worden mooi uutgewerkt waardoor je heerlijk je fantasie de vrije loop kan laten gaan en er een goed beeld van kan vormen.
Ook de omschreven omgeving laat ruimte voor eigen fantasie over.

Als lezer wordt je telkens op het verkeerde been gezet en de plot-twist op het einde is verbijsterend.

Een heerlijke Crime!
Ik heb genoten. Ook Uitgeverij Ellessy bedankt!

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos