Het verhaal van Moya

heleen 08 juli 2024
Voor LS Amsterdam mocht ik De kleine pottenbakkerij van Anna Labus lezen en recenseren.

Het boek gaat over Moya die in het mooie Ierland. Zij runt het familie bedrijf een ouderwetse pottenbakkerij. Echter als haar broer andere plannen heeft met het bedrijf besluit Moya met haar teckel Mister Miller te verhuizen naar een kleiner dorpje.

Ze wordt warm onthaalt en als er een cottage met pottenbakkerij van een overleden vriend van haar vader te huur is hoeft ze niet lang na te denken.

Samen met 3 anderen blaast ze de pottenbakkerij weer nieuw leven in.

Dit boek is het vierde deel van de klavertjes-serie.
De delen zijn los te lezen, en vallen onder de feelgood.

In het begin kon ik moeilijk in het verhaal komen. Misschien omdat ik de vorige delen niet kende en er veel persogage voorbij kwamen. Gaande weg het lezen werd dit beter.

Voor de hoofdpersonage kon ik geen sympathie opbrengen. Ik vond haar ongeduldig. Ze liet mensen niet uitpraten en was overheersend met haar mening.

Ook miste ik de omschrijving van het mooie Ierland. Dit kwam maar summier aan bod. Terwijl Ierland toch aanleiding geeft om te omschrijven en je weg te laten dromen.

Dit vond ik wel een gemiste kans.
Wel voelde je de Ierse sfeer, de vriendelijke mensen, de behulpzaamheid.

Ik werd helaas niet meegezogen in het verhaal en niet omver geblazen.

Als met wel een aardig boek maar geen must-read helaas voor mij.

Meer recensies van heleen