De zomer-date van 2024

heleen 26 juni 2024
Ik las die zomer met jou van Sarah Morgan.

Zij begon ooit een carrière in de verpleging, maar na haar eerste kind is ze gaan schrijven. Een droom die uitkwam en de teller staat dan ook al op ruim vijftig boeken van haar hand.

Het boek die zomer met jou past helemaal bij de zomerse maanden.

Het boek heeft een zomerse cover. Roze en blauw. Het blauwe lijkt op water en drijft 2 dames personen waarvan 1 op een luchtbedje. Hoe zomers wil je het hebben.

Het verhaal wordt verteld van 3 vrouwelijke hoofdpersonages.

Allen in een verschillende leeftijdsfase.Boven elk hoofstuk wordt uitsluitend vanuit wel personage het woord verteld.

Lily die na jaren haar ouders een plezier heeft gedaan door rechten te gaan studeren maar nu haar hart probeert te volgen en haar creativiteit de vrij loop laat.

Cecilia een dame op leeftijd, die niet zit te wachten om haar 75ste verjaardag groots te vieren en er voor kiest er tussen uit te knijpen.

En dan nog Kristen de dochter van Cecilia die het voor de buitenwereld heeft gemaakt. Een leuke man en twee kinderen heeft maar toch niet gelukkig is.

Het knappe van dit verhaal is dat de hoofdpersonages elk een eigen verhaal hebben maar dat het toch samenvloeid in één verhaal.

De hoofdstukken zijn kort vlot geschreven en door de soepele manier can schrijven lees het heerlijk weg en is het moeilijk weg te leggen.

De karkaters zijn zo uitgewerkt dat je als lezer je kan identificeren met de personages. Voor de ene heb je wat meer sympathie als de ander al veranderde dat gaande weg tijdens het lezen bij mij.

Daar waar ik eerst wat antipathie voor Kristen had werd dit later bijgesteld. Lily en Cecilia hebben mijn hard gestolen.

De vriendschap tussen hun is ook mooi beschreven. Zo ook de moeizame relatie tussen moeder en dochter. De weg die ze gegaan zijn en uiteindelijk toch naar elkaar toetrekken. Zo zie je dat liefde veel kan overwinnen.

Hier zijn ook zeker de woorden van toepassing die op de cover staan. Het is nooit te laat voor een tweede kans.

Een feelgood-verhaal met een onderliggende boodschap. Een boek over keuzes, vriendschap en zelfreflectie.
Het vinden van liefde maar ook het vinden van je persoonlijkheid.

Ik vond het jammer toen het boek uit was. Ben zo benieuwd hoe Lily en Todd het hebben op Cape cod en in het strandhuis hun leven opbouwen.
En hoe het gaat met hun bedrijfje.

Hopelijk krijgt dit een vervolg. En anders heeft de schrijfster voldoende fantasie mogelijkheden voor de lezer over gehouden om hier zelf over te fantaseren.

Een dikke must-read voor mij.
Dit boek is de zomer-date die je niet mag missen!

Binnenkort in mijn Hezies Leeskast en recensie site. te vinden.

Meer recensies van heleen