Heerlijk geschreven

heleen 10 juli 2024
Ik las Help me van Ilse Ruijters.

Wat een heerlijk boek. Een boek wat je bijna niet neer kan leggen!

Het verhaal neemt je mee in het leven van Roosmarijn; getrouwd, moeder van een dochter en succesvol advocaat gespecialiseerd in GGZ-cliënten.

Maar alle ballen in lucht houden vergt zijn tol. En hulp van haar man hoeft ze niet te verwachten.

Als ze op een dag bij een tankstation een jonge vrouw tegen komt die haar doodsbang een briefje in haar hand drukt met HELP ME bedenkt ze zich geen moment en volgt ze het busje waar de vrouw instapt.

Echter dit brengt haar in een benarde positie.
De emotionele grens is bereikt wn niks is meer wat het lijkt als ze meegenomen wordt naar het arrestanten verblijf van de politie.
Wanneer er niet genoeg bewijzen zijn voor haar onschuld in dit hele verhaal beland ze in de gevangenis.

Gebeurtenissen vervangen en lijken zich als een net op haar heen te sluiten.
Komt het nog goed....

Ruijters heeft een vlotte toegankelijke schrijfstijl.
Gebeurtenissen volgen elkaar snel op waardoor het boek boeiend blijft en vraagt om verder gelezen te worden.

Personages en omgeving worden mooi beschreven waardoor de fantasie van de lezer geprikkeld worden om er een beeld bij te bedenken. Heerlijk daar hou ik het meeste van in een boek.

De plot-twist in het boek is helemaal geweldig. Als lezer werd ik op het verkeerde been gezet en had niet kunnen vermoeden dat het zo zou aflopen.

Kortom een must-read voor mij!

Meer recensies van heleen