Heerlijk boek over dieren en de natuur

Van De leukste kinderboeken kreeg ik een speciaal verzoek of ik voor hun een boek wilde lezen en recenseren.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen als ambasadeur.

Dus kroop ik met het volgende boek op de bank.

Twitch van M. G. Leonard
De cover is kleurrijk en uitnodigd. Je ziet een natuurlijke omgeving waar een jongetje rent.
Ik zou het beslist oppakken in een boekenwinkel.

Het verhaal gaat over Twitch.
Op school is hij een beetje een buitenbeentje. Want Titch vind vogels en dieren leuker dan mensenvrienden.

Als een groepje kwajongens van school een duif verwonden bedenkt hij zich geen moment en neemt de duif mee naar huis waar hij hem liefdevol verzorgd.

Daarnaast kijkt Twitch uit naar de zomervakantie die er bijna aankomt. Zijn plan is om vogels te spotten in zijn geheime hut in het bos.

Helaas komt hier niks van terecht omdat er een overvaller zich schuil houdt in het bos waardoor de politie het hele terein moet doorzoeken.
Zouden ze de geheime hut van Twitch vinden?

Vanaf het eerste moment zit je in het avontuur van dit boek. De hoofstukken zijn vlot en boeiend geschreven. Spannende gebeurtenissen volgen elkaar op waardoor de aandacht wordt vastgehouden.

Na het lezen van het boek weet je wat meer over vogels en de liefde voor de natuur.
Het is een boek met een onderliggende boodschap maar heel natuurlijk verwoord.

Ook thema's als pesten, vriendschap, vertrouwen en samenwerking komen in het boek aan de orde.

Het boek kan vanaf ongeveer 10 jaar zelf gelezen worden en voor die tijd is het een mooi voorleesboek vanaf 6 jaar.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos