Met een lach en een traan gelezen

heleen 21 juni 2024
Vandaag komt het boek Zeven briefjes van Mia Zomerdijk uit.
En ik had de eer om het boek vooruit te mogen lezen namens LS Amsterdam.

Daardoor kan ik jullie nu al een recensie geven over dit geweldige boek.

Wat heb ik genoten van dit verhaal.
Het neemt je mee in het leven Leonie.
Zij is juf van groep 2 en daarnaast wil ze graag schrijfster worden.
Daarom is ze vaak te vinden innde boekhandel bij haar in de buurt.

In de liefde wil het helaas nog niet zo vlotten maar Leonie heeft niks met online daten. Ze gelooft liever in het lot.
Dus vat ze het idee samen om 7 briefjes op willekeurige plekken achter te laten en maar te zien wat hier van komt.

Het idee alleen al maakt mij zenuwachtig maar wat een lef.
En al die die leuke omgevingen die er beschreven worden. Hedendaagse dingen waar je, je een mooie voorstelling van kan maken waardoor het boek gaat leven.

Mia zet een mooi krachtig personage neer met Leonie. De andere personages die in het boek voorkomen weet Mia allemaal een herkenbaar karakter mee te geven. Identificeren met hen is niet zo moeilijk en het voelt alsof je deel uitmaakt van hun doen en laten.

Emoties als woede, verdriet en wanhoop zijn letterlijk voelbaar, ik heb niet gauw dat ik een traantje weg moet pinken of een brok in mijn keel heb tijdens het lezen maar dit boek kreeg het voor elkaar.

Ik heb het met een zucht uitgelezen en het verhaal heeft even moeten bezinken. Maar wat een must-read!

Meer recensies van heleen