Goede start van verslavende serie

Heleen van der Velde 10 augustus 2024
Via Libelle Leesclub mocht ik dit boek lezen. De bloemendochters is de start van een nieuwe serie over vijf jonge vrouwen en elk deel zal zich in een ander continent afspelen. Ik heb nog niet eerder een boek van Tessa Collins gelezen dus ben heel benieuwd naar dit boek.

Het verhaal start met een familiefeest vanwege de verjaardag van Rose. De hele familie is bij elkaar waardoor je haar kinderen en kleinkinderen leert kennen. Het leuke is dat alle vrouwen een bloemennaam hebben. De vijf kleinkinderen, allen jonge vrouwen ontmoeten elkaar al jaren op Blooming Hall waar Rose en Jack een prachtige woning, kwekerij en bloemenpracht hebben gecreëerd.
Als Rose overlijdt voelt vooral Dalia zich alleen. Haar moeder is bij haar geboorte overleden en haar oma was alles voor haar. Iedereen probeert verder te gaan met leven, terwijl haar tante zich over de spullen en papieren van Rose ontfermt. Daar vindt ze een brief van de vader van Dalia. Daaruit blijkt dat haar oma hem heeft laten weten dat zij tegelijk met haar moeder is overleden en dat haar vader uit Mexico komt. Dalia boekt meteen een vliegtuig naar Mexico waar ze (mijns inziens vrij naief) eerst in de problemen komt. Een man weet haar uit die situatie te redden en helpt haar met haar zoektocht.

Tessa heeft een schrijfstijl die maakt dat je je met de personages verbindt. De gevoelens van de hoofdpersoon zijn invoelbaar beschreven. Sommige scenes vond ik te snel gaan, waarbij er door allerlei toevalligheden een positieve wending aan het verhaal wordt gegeven. Dat lijkt wat oppervlakkig. Er zit spanning in het verhaal welke vooral gericht is op de speurtocht naar haar vader. Het verhaal geeft op een goede manier meer kleur aan Mexico en geeft je als lezer meer zicht op de cultuur en gebruiken van de mensen daar. Leuke bijkomstigheid is dat je ook op archeologische plaatsten komt, opgravingen van de Maya-tijd. Ik heb vooral genoten van het meeleven met Dalia en mijn leesreis door Mexico. Ik vind dit een veelbelovende start en een nieuwe serie en kan me voorstellen dat fans van romantiek hier een verslavende serie in zullen vinden.

Meer recensies van Heleen van der Velde