Prachtige roman

Heleen van der Velde 04 september 2024
Wat een prachtige roman. Ik heb genoten van de schrijfstijl met prachtige omschrijvingen van de natuur, bloemen en de zee. Ook de innerlijke wereld van de hoofdpersonages is invoelend beschreven. Het boek is voornamelijk geschreven vanuit het perspectief van Evelyn en Joseph. Het heden speelt zich af in 2001 en het boek start met een mededeling van Evelyn en Joseph aan hun kinderen Jane, Thomas en Violet. Die mededeling komt hard aan. Vervolgens lees je vanaf de zomer van 1941 hoe de relatie van Evelyn en Joseph zich ontwikkelt. In het heden volg je de familieontmoetingen. Het boek gaat vooral over de kracht van liefde, liefde tussen partners, ouders en (klein)kinderen, over familiebanden, rouw en loslaten. Prachtig om te lezen over de veranderende relaties, over de worstelingen en over hoe diep de betekenis van de ander voor je kan zijn. Knap debuut van een jonge schrijfster. Prachtig verhaal met diepere lagen. Dit boek laat je niet snel los.

Meer recensies van Heleen van der Velde