Verslavend en geweldig

Heleen van der Velde 29 september 2024
De boekpresentatie van Lily – Waar de mist niet kan komen van Aster Borg was op 28-9-2024. Een dag later heb ik het eerste deel van de trilogie uit. Lily is een historische roman die je meezuigt in de tijd en omgeving van New York 1928 waar het leven van Lily over rozen lijkt te gaan. In korte tijd verliest zij al haar vastigheid en wordt ze gedwongen om op zichzelf te vertrouwen. Lily is een jonge vrouw waar je je meteen mee verbindt. Wat een prettig personage, wat een moedige vrouw. Haar verhaal wordt zeer invoelbaar beschreven. De tijdsgeest en setting komt prachtig tot leven waarbij je je waant in het Waldorf Astoria, waarbij je de beurskrach meekrijgt en de opening van the Empire State Building meemaakt. Tegelijkertijd is er een verhaallijn vanuit Lily die in 1980 Parijs terugblikt op haar leven en personages die haar en ook mij als lezer raken. Vanuit de verstilling van haar appartement komen prachtige zinnen tot leven. Het beeld van de regendruppels kan ik nooit meer anders bekijken. Wat ben ik blij dat Aster Borg historische romans als genre heeft opgepakt. In 1 woord ‘wauw’, ik kan niet wachten op deel 2 en 3, ik kan niet wachten om meer over Lily te lezen en antwoord te krijgen op de vragen waar dit eerste deel je verdwaasd mee achterlaat. Dit kan niet anders dan een verslavende serie worden die oprecht vergeleken kan worden met die van schrijvers als Lucinda Riley.

Meer recensies van Heleen van der Velde