Winnaar Valentijnprijs 2024

Dramales, dat begint origineel. Na het typen van die zin heb ik het boek in 1 ruk uitgelezen. Ik ben fan. Wat een heerlijk en goed boek. Ik vind het erg knap dat deze schrijfster zoveel thema’s op een geloofwaardige manier heeft uitgewerkt. Daarbij stond het pesten en seksueel misbruik op de voorgrond, maar ik vond ook de manier waarop ze de zorg rondom een demente vader uitwerkte erg goed gedaan. Ook de ontwikkeling van de hoofdpersonages, kijkend naar wat ze hebben meegemaakt, is erg goed uitgewerkt. Psychologisch klopt alles. Heerlijke personages, aansprekend, fijn om over te lezen. Stijl en schrijfstijl is helemaal goed. Het leest vloeiend en elk stukje blijft boeien. Zo geschreven dat ook de binnenwereld van de personages en hun gevoelens, al is het maar hoe die zichtbaar zijn in groene ogen, invoelbaar zijn. De opbouw is prima. Ook goed dat er cursieve delen over vroeger waren. Die vond ik niet fijn om te lezen, maar wel passen bij wat ze hadden meegemaakt en hoe dat bij beiden nog een rol speelde. Ik vond het een origineel geheel met originele elementen. Dat begon al met dramales, maar ook de musical van Belle en het Beest is leuk verwerkt in een romantisch verhaal. Ik vond het ook leuk dat de hoofdpersoon soms een link naar de vuurwerkramp dacht. Ik heb enorm genoten en kan geen minpuntje ontdekken.
Quote: Heerlijke romantiek waarbij alles geweldig goed is uitgewerkt. Psychologisch kloppend.

Meer recensies van Heleen van der Velde