Je bent nooit te oud om jezelf te worden

Ik heb genoten van de tochten van de hoofdpersonage omdat daaruit sprak hoe ze kon genieten van het buiten-zijn en de natuur. Verder vond ik het origineel dat het een vrouw betrof die net met pensioen ging en die haar evenwicht in de nieuwe zee van tijd moest vinden. Het verhaal is niet helemaal afgerond. Er blijven voor mij als lezer nog wat open eindjes, maar kijkend naar de ontwikkeling van deze vrouw is het verhaal wel af. Qua opbouw is het meer haar zoektocht naar hoe ze haar tijd wil vullen, haar gevoelens tav andere mannen een plekje geeft en steeds meer bij zichzelf komt. Dat is wel goed opgebouwd ook met de flashbacks waardoor je als lezer het verhaal van het einde van haar huwelijk helder krijgt. Ik vind de hoofdpersonage een prettig persoon om over te lezen. Dat geldt ook voor haar dochter en kleindochter. Ik had nog wel meer over de ex willen lezen, omdat het leek alsof hij in de laatste zeventien jaar wel een ontwikkeling had doorgemaakt. Dat kwam niet helemaal tot zijn recht. De artiest en het concert zijn origineel en een leuke afwisseling in het verhaal. Het leest vloeiend en makkelijk. Al met al ook origineel.

Meer recensies van Heleen van der Velde