Jaag je dromen na

Heleen Ziere-Lenos 08 september 2024
Op verzoek van Erik Kiekens mocht ik zijn boek Alles is goed in mijn wereld lezen.
Op de cover zie je een deel van een boot op zee en een hangmat.
Het avontuur straalt er vanaf.

Het maakt me nieuwschierig naar het verhaal.
Het enige wat ik vooraf wist was dat Erik in 2017 besloot zijn jongensdroom waar te maken en is vertrokken met zijn zeilboot DR NO.

De schrijfstijl is vlot en het boek lees lekker weg. De spanning is voelbaar en je wordt getriggert om verder te lezen naar het volgende avontuur.
Waar ik aan moest wennen was dat het boek in de ik-vorm geschreven is.

Hoe verder je in het boek komt ontdek je de mooiste plekken en waan je je op een wereldreis.
Echter beschrijft Erik ook de dilemma's die zich voor deden, je zelf tegen komen, liefde voor familie en zeilen en zelfreflectie.

Even je dromen na jagen gaat niet zonder slag of stoot maar Erik deed het.

Het boek was erg buiten mijn comfort-zone. Hier en daar vond ik wat herhaling in stukken waardoor de vaart wat uit het verhaal ging. En de kleine lettertjes met uitleg vond ik soms wat veel.
Wat ik geweldig vond waren de foto's die gaven een echte sfeer-impressie en waren een welkome toevoeging.

Kortom een boek waar je vanuit je zetel mee op wereldreis gaat.
Al met al heb ik er wel van genoten. Een 3.5 ster.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos