Heerlijk verhaal!

Heleen Ziere-Lenos 21 augustus 2024
Voor Uitgeverij Ellessy mocht ik Als de mist is verdwenen van Jose Vriens lezen.

Op de cover zie je een vrouw die in gedachten is. Met de tekst eronder. Zo in de winkel zou ik.hem niet direct oppakken maar zoals ze zeggen beoordeel een boek niet op de cover.

En dat is zeker waar bij dit boek want wat het ik genoten. Vanaf het eerste hoofdstuk werd ik meegezogen in dit heerlijk vlot geschreven boek. Door de beeldende schrijfstijl ging mijn fantasie helemaal op hol.

Een feelgood zoals een feelgood moet zijn volgens mij. Vol met perikelen, liefde maar niet te zoetsappig.

Het verhaal gaat over Jenny, ze is in de de 30 en werkt in een verzorgingshuis waar mensen wonen die dementerende zijn.
Na een avondje stappen beland ze in het bed van een onbekende man maar kan zich niks meer herrineren. Ze doet er alles aan om hem te vergeten. Totdat die onbekende man ondertussen al de bijnaam flat-boy heeft de kleinzoon van een nieuwe bewoner blijkt te zijn.

Langzaam aan begint Jenny te twijfelen waarom denkt ze toch steeds aan hem. Omdat om zich heen iedereen zich lijkt te zettelen vraagt ze zich af of ze na de mislukte relatie met Ronald zij zich ook niet open moet stellen voor de liefde. Langzaam ontdooit Jenny en vraagt zich af of flat-boy de ware kan zijn.

Een geweldig boek over vriendschap, familie, keuzes en gegrepen onderwerpen uit het dagelijkse leven.

Ik heb weer genoten!

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos