Als je van katten en humor houdt

Heleen Ziere-Lenos 12 september 2024
Namens De Verhalenfabriek mocht ik Kat in het nauw van Annet Hulst lezen.

Op de blauwe cover zie je een mes en een kat afgebeeld. De vraag herrijst wat dit met elkaar te maken zou kunnen hebben.

Het verhaal neemt je mee in het leven van Annelinde. Wanneer haar zoon Timo besluit bij zijn vader te gaan wonen heeft ze last van het lege nest-syndroom.

Ze heeft het gevoel dat niemand haar meer nodig heeft en voelt zich ongelukkig. Wanneer er een buurtkat regelmatig bij haar in de tuin komt bloeit ze helemaal.op en geeft hem aandacht en eten.

Wanneer haar buurvrouwen hier achterkomen staan zij met hun mening klaar. Hoe ver gaat Annelinde in haar liefde voor deze kat?

Annet heeft een heerlijke levende schrijfstijl. Het boek lees vlot weg en is een subliem tussendoortje.
De plottwist aan het einde geeft een verrassende wending aan het verhaal waardoor het net iets extra's krijgt.

De personages zijn goed uitgewerkt waardoor je een geweldig beeld krijgt van de verschillende gezinnen in de buurt.

Ik heb weer genoten, voor wie van katten houdt en humor is dit een must-read.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos