Heerlijke feelgood novelle

Heleen Ziere-Lenos 14 september 2024
Een opvallende feed van Dutch Venture Publishing liet mij het boek Lichtjes in de molen van Lindi Melse lezen.

Wat een heerlijk feelgood boek.
De novelle gaat over Wietske die werkt voor een Utrechtse krant. Echter gaat het de laatste tijd niet voor de wind en zijn er klachten over haar gekomen door collega's.

Door haar baas wordt ze verplicht vakantie op te nemen. Echter weet Wietke niet zo goed wat ze met de vrije tijd moet. Ze besluit naar haar ouders te gaan die in een Fries dorp wonen.

Ze geniet van dit bezoek en komt helemaal tot rust. Haar oude werk begint ze steeds minder te missen waardoor er ruimte is voor een nieuwe toekomt.

Op de cover zie je een verlichte molen in de avond. Mooie kleuren met 2 personen in silhouet. Je ziet gelijk dat het om een feelgood gaat.

De personages worden mooi uitgewerkt met een diversiteit van karakters.
Er is ruimte voor je fantasie, wat ik persoonlijk altijd wel kan waarderen.

De hoofdstukken zijn kort met hier en daar een kleine climax wat trigert om verder te lezen. De schrijfstijl is vlot en bevat een soms een flinke dosis humor.

Hoe wel je eigelijk wel weet waar het verhaal eindigt ben ik toch verrast door de aanloop naar het einde. Een leuke feelgood zonder dat het al te zoetsappig is.

Dit maakte dat dit voor mij een boek is waar ik met deze na zomerse dagen echt van heb genoten

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos