Debuut in het gerne young-adult

Heleen Ziere-Lenos 17 augustus 2024
Voor de Chicklit.nl Leesclub mocht ik Six more mothts of june lezen.
Het boek werd in juni van dit jaar uitgegeven door Blossom Books.

Het boek is geschreven door Daisy Garrison. Het is haar debuut verhaal.

De cover is in mooie pasteltinten waarop een jongen en een meisje staan afgebeeld bij een picknicktafel. Het is een mooi zomers tafereel.
Je kunt de zomermaanden er in voelen. Het heeft iets, maar je weet niet precies welke kant het opgaat.

Het verhaal neemt je mee naar Michigan waar Caplan en Mina in dezelfde straat tegen over elkaar wonen. Ze kennen elkaar al van jongs af aan en zitten nu op de middelbare school.

Ondanks hun tegenpolen blijken ze soulemates.
Caplan is stoer en zeer populair op school, een graag geziene gast. Mina teruggetrokken en een echte boekenliefhebber.
Toch is er iets wat hen twee verbind.
Nu ze in het examenjaar zitten staan er de nodige feestjes en rituelen aan te komen. Iets waar Mina zich al die tijd afzijdig van heeft gehouden.
Echt wordt ze nu mee uitgevraad door Quinn de beste vriend van Caplan.

Door deze uitnodiging wordt Mina het sociale leven ingetrokken. Dit maakt Caplan onzeker. Is dit de Mina die hij wil zien of liever de "oude" Mina. Hij maakt zich zorgen om Mina en betwijfeld of hij buiten de vriendschap om ook liefde voor haar voelt. Zou hij de vriendschap op deze manier in gevaar brengen. En is het dat waard.

Daisy heeft een vlotte schrijfstijl waardoor het boek heerlijk leest. De hoofstukken worden verteld vanuit Caplan en Mini. De personages worden benoemd boven elk hoofdstuk.
Doordat het verhaal belicht wordt uit beide perspectieven leer je Mina en Caplan goed kennen. De personages zijn mooi uitgewerkt al vind ik de sprongen die het personage Mina maakt soms wat groot waardoor het lijkt dat bepaalde perioden wat minder aandacht hebben gekregen.
De vriendschap tussen hun is het hele boek voelbaar.
Ook Hollis en Quinn hebben een toevoegende rol binnen het verhaal ondanks dat hun personages minder uitgewerkt worden.
De schrijfster laat daarbij ook nog eens ruimte om je eigen fantasie tijdens het lezen te gebruiken.

Een heerlijk young-adult boek dat draait om vriendschappen, je staande houden, keuzes maken, de weg naar volwassenheid, liefde en zelfontwikkeling.
Er zal veel herkenning te vinden zijn.

Ik ben benieuwd hoe het verder met Caplan en Mina gaat. Op naar een vervolg zou ik zeggen.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos