Misdaadroman met geweldige plot-twist

Heleen Ziere-Lenos 08 oktober 2024
Vandaag is het mijn beurt in de blog-tour van het boek Verloren in het verleden geschreven door Pia Pauwels en uitgegeven door Phoenix Books .

Wat een eer om weer een boek te lezen van Pia. Ik mocht al eerder meedoen in een blog-tour voor een ander boek van haar.

De cover van het boek is prachtig. Een mysterieuze cover in donkere kleuren. De hoofstukken in het boek hebben dezelfde bloemmotief als de sprayen erges van het boek (zijkanten zijn mee gedrukt en gekleurd)

Het verhaal is geïnspireerd op de ontvoering van Francais Après en neemt je van af het eerste hoofdstuk mee in een meeslepend verhaal wat moeilijk weg te leggen is.
Eerlijk moet gezegd worden dat ik in het begin een paar hoofdstukken opnieuw heb moeten lezen om in het verhaal te komen.

Het begint direct al goed als ik begin te lezen. Er is een spannende moord gepleegd. Mijn nieuwschierigheid is gewekt.
Daarna gaat het verder met de ontvoering van Giuliano Rossi die werkzaam is voor diamantair.

Daarnaast lees je het verhaal van Sofie van Aken. Werkzaam als vrijwilligster bij een hospice en vertaalster van beroep.
Als er een moord gepleegd wordt in het hospice waar Sofie werkt wil ik alleen maar doorlezen voor de ontknoping.

Tijdens het lezen wordt ik steeds op een dwaalspoor gezet maar bouwt de spanning geleidelijke op en vallen puzzelstukjes in elkaar. De plot-twist aan het einde is subliem en geloof mij ik heb geen seconde gedacht dat dit de oplossing was.

Het boek wordt betiteld als een roman. Maar voor mij past hij beter in het gerne misdaadroman.

De omgeving en de personages zijn mooi uitgewerkt en beschreven en laten voor de lezer ruimte over om hun eigen fantasie op los te laten. Heerlijk als je het verhaal als een film in je hoofd kan laten beleven. (verfilmingwaardig vind ik)

Ik heb genoten van een boek vol humor, spanning en romantiek. Voor mij een dikke 4 sterren!

Pia en Phoenix Books nogmaals bedankt voor deze kans.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos