Spannend, intrigerend, menselijk

Helga 15 juni 2022
Ik heb de drie boeken in trilogievorm gelezen, alle drie achter elkaar. Dit was erg prettig, zo kon ik in het verhaal blijven. Vanaf het begin pakte het verhaal en het was heel prettig om alles achter elkaar te lezen. De schrijfwijze is erg prettig. Het verhaal heeft een duidelijke opbouw en werkt naar een spannende en afrondende climax toe. De personages worden goed uitgewerkt, waardoor je vanzelf een band met ze krijgt. Op sommige momenten is het verhaal wel bloederig en hard (soms zelfs enigszins onprettig) maar daar is overheen te lezen en in de context van het verhaal klopt het wel. De twijfels, angsten, frustraties en boosheid, alsmede de liefde, warmte, zorgzaamheid en vriendschap van Marak zijn voor de lezers zo herkenbaar en maken dat de lezer echt in het verhaal getrokken wordt. Van het begin tot het eind loopt het boek, soepel, prettig, het houdt de aandacht steeds vast.

Meer recensies van Helga