Echt Amerikaans

Henk Koot 09 mei 2021
Dit boek beschrijft uitvoerig hoe in de Verenigde Staten politiek bedreven wordt. Toch wel heel anders dan in Nederland. Logisch, want zij hebben een twee partijen stelsel en de polarisatie wordt telkens weer duidelijk. Voor mij als Nederlander toch minder interessant. Eigenlijk vond ik de leukste passages die over de internationale politiek: bezoeken aan diverse landen, de Verenigde Naties en de G-zoveel toppen. Maar de klapper kwam aan het eind: de zoektocht naar Osama Bin Laden.
Al met al net boeiend genoeg om het boek uit te lezen (ruim 800 flinterdunne bladzijden!), maar ik weet niet of ik het tweede deel ga kopen.

Meer recensies van Henk Koot