Een heerlijke feelgood

hennie altena 06 februari 2022
"Het kamermeisje" is het debuut van de Canadese Nita Prose, wat ik al vooruit mocht lezen van Love to Read.
De hoofdpersoon in deze heerlijke feelgood is Molly . Molly is een beetje apart; niet handig in sociale contacten. Ze woonde samen met haar oma die haar steun en toeverlaat was tot haar dood.
Molly werkt als kamermeisje in het chique Regency Grand Hotel waar zij haar werk met veel precisie uitvoert.
Het leven van Molly komt op zijn kop te staan als ze een van de rijke vaste gasten, Mr. Black, dood aantreft in zijn suite. Haar bijzondere gedrag maakt dat ze als hoofdverdachte wordt opgepakt.
Gelukkig blijkt Molly veel vrienden te hebben die in haar onschuld geloven. Met elkaar weten ze de echte moordenaar in de val te lokken. Ze leert wat het is om echte vrienden te hebben en hoe daar mee om te gaan.

In het begin is het even aan Molly en haar bijzondere gedrag en haar manier van communiceren , de manier waar op ze werkt en haar omgang met collega's maar al lezende ga je van haar houden en hoop je op een goede afloop.
Misschien krijgt dit verhaal nog een vervolg? Een verfilming is het zeker waard.

Meer recensies van hennie altena