Toch doorgaan met de serie

hennie altena 14 april 2021

Hoofdpersoon in Jaloezie is de politievrouw Emma Skold; na een aantal maanden in coma te hebben gelegen, ontwaakt ze in het ziekenhuis. Ze heeft geen idee wat haar overkomen is. Was het ongeluk? En waar zijn haar partner Kristoffer en haar dochtertje Ines?
In Berouw, een eerder boek van de auteur, maakten we al kennis met Emma en enkele hoofdpersonen, die in Jaloezie weer terugkomen. Het boek is los te lezen maar om de personages beter te leren kennen, is het aan te raden het voorgaande deel eerst te lezen.
De auteur heeft een prettige schrijfstijl; ze gebruikt korte hoofstukken, geschreven vanuit de verschillende hoofdpersonen, waardoor het boek snel leest. Ook speelt het verhaal zich in een kort tijdsbestek af.
Berouw eindigde met een cliffhanger waardoor ik heel benieuwd was naar het vervolg. Hoe zou het de hoofdpersonen verder vergaan?
Echter de auteur gaat er nauwelijks op in; alsof er niets gebeurd is? Jammer want vaak leef je heel erg mee met bepaalde hoofdpersonen en wil je gewoon weten hoe het hen verder vergaat.
Daarnaast beschrijft de auteur in Jaloezie gebeurtenissen die ongeloofwaardig overkomen; het meest sprekende voorbeeld daarvan is Emma die uit haar coma ontwaakt en vanuit het ziekenhuis een politie onderzoek probeert op te pakken.
Tegen het einde krijgt het verhaal een onverwachte wending ; Een eind wat je niet verwacht en de lezer reden genoeg geeft om toch uit te kijken naar een vervolg?
Ondanks enkele onwaarschijnlijkheden wacht ik tot met spanning af op een vervolgdeel. Emma is toch een persoon waar je heel erg meeleeft ; veel meegemaakt heeft en die je toch geluk toewenst met haar dochtertje?

Meer recensies van hennie altena