Mooie combi van Humor, diepgang en liefde

Het Boekenbijtje 04 september 2024
Lize gaat na de dood van haar vader, werken op de camping van een oude vriend van haar vader. Een zomer lang naar het zonnige zuiden van Frankrijk. Hopelijk heeft ze haar problemen even vergeten.
Buiten de oude vriend, Per, leert ze ook zijn vrouw Lucy, en zijn kinderen Jelle en Femke kennen. Lize heeft de mannen afgezworen, maar wanneer ze de knappe sportinstructeur Nate ontmoet, is ze dat meteen vergeten. Toch is een relatie niet zo vanzelfsprekend.

Ik heb genoten van het luisterboek. Het maakte mijn ritjes naar mijn werk een stuk interessanter. Vooral de erotische stukken zorgde voor wat rode oortjes. Andere scenes, de herkenbare campingleven, zorgde voor een glimlach op mijn gezicht.

Hoewel dit een luchtig boek lijkt te zijn, wanneer de flaptekst wordt gelezen, is het toch anders. De personages hebben veel diepgang en komen helemaal tot leven. Ook komen er zwaardere onderwerpen aan bod. Door de afwisseling van humor, liefde, spice en diepgang in combinatie met de fijn voorleesstem, is het een aangenaam verhaal om naar te luisteren.

De schrijfstijl van Wendy is vlot, luchtig en toch scherp. Ik denk wanneer ik het al fysiek boek had gelezen, ik snel door de pagina's zou gaan. Met het luisterboek luister ik op standje 1,2. Ik vond het elke keer weer jammer dat ik op mijn werk aankwam en moest stoppen met luisteren.

Dit is het eerste boek van Wendy die ik 'las', maar er zullen zeker nog meer volgen

Meer recensies van Het Boekenbijtje