Lekker spannend

Het Boekenbijtje 05 september 2024
Boy 7 begint op een kale vlakte. Het is er bloedheet en een jongen ontwaakt. Hij weet niet meer hoe hij heet en herinnert zich niets meer. Verderop vindt hij een rugtas met spullen waarop Boy 7 staat. Is dat een kledingmerk? Ook zit er een mobiele telefoon. Hij luistert de voicemail af : waarschuw in geen geval de politie. Hij herkent de stem meteen, want het is zijn eigen stem!

Hij gaat op onderzoek naar de waarheid, en daarbij vertrouwd hij niemand!

Boy 7 is het lievelingsboek van mijn zoon. Aangezien mijn andere twee kinderen raakvlakken hebben, met wat ik zelf lees, vond ik het tijd worden dat ik ook in een boek van mijn zoon zou verdiepen. Na het lezen snap ik ook helemaal hoe geweldig het voor hem is.

Ook ik heb genoten van het boek. Het blijft aldoor spannend, doordat er telkens een puzzelstukje gegeven wordt, maar er ook telkens weer iets is dat de puzzel weer overhoop gooit. Ik wilde gewoon weten hoe alles in elkaar zit. Het verhaal is goed uitgedacht en ik had van tevoren nooit kunnen weten hoe het zou eindigen.

Mirjam heeft een fijne schrijfstijl en geeft een goede omschrijving van de personages, omgevingen en gebeurtenissen. Terwijl ik naar het boek luisterde kwam het boek als een film voorbij. Voor mezelf vind ik het verhaal iets te ongeloofwaardig, maar ik snap zeker wel dat mijn zoon van dit soort boeken geniet.

Meer recensies van Het Boekenbijtje