Misschien geen thriller,maar wel een goed boek

Bonusmoeder gaat over Nena, die bij haar vriend Diederik gaat wonen. Hij heeft een zoontje, Benjamin, met zijn ex-vrouw Celeste. Nena is dus een bonusmoeder. Zowel Celeste als schoonmoeder Cato lijken niet blij met de komst van Nena. Elk klein foutje van Nena wordt de twee dames onder de vergrootglas gelegd. Gelukkig ontmoet Nena Lou. Lou is ook bonusmoeder en samen kunnen ze het er goed over hebben en worden zelfs vriendinnen . Wanneer de gebeurtenissen steeds vreemder worden wil Nena van zich af bijten, maar tegen wie moet ze vechten?

Ik heb al eerder boeken van Inge van Prooijen gelezen en ik vind het ook superleuk dat ik mee mag doen met de blogtour. Zoals ik van Inge gewend ben is het verhaal vlot, levendig en vol gevoel geschreven. De gedachte gang van Nena zorgt ervoor dat Nena heel realistisch aanvoelt. Haar twijfels, zorgen en onzekerheden voel echt en, ondanks dat ik geen Bonusmoeder ben, herkenbaar.

Het eerste deel van het verhaal is niet heel spannend, het voelt ook een beetje als een feelgood. Het einde daarentegen is spannend en onverwacht. Heeft Inge niet gewoon een nieuwe genre ontwikkeld, de feelgood thriller. :)

Wat voor stempel je ook het de Bonusmoeder wil zetten. Mijn boeide het verhaal van het begin tot het einde. Ik hoop dan dat er nog veel van Inge's hand komt, wat voor genre dan ook.

Meer recensies van Het Boekenbijtje