Ik wil een deel 2

Het Boekenbijtje 12 januari 2024
Heleen ken ik via instagram en de boekpresentaties bij Broese. Toen van haar een boek uitkwam, moest ik ook wel naar haar boekpresentatie en uiteraard heb ik het boek toen ook gekocht.
Het boek gaat over Celia. Celia is de derde uit het gezin en heeft een oudere zus en broer. Onder haar heeft Celia nog tien broertjes en zusjes. Aangezien haar zus het huis uit is, neemt Celia veel over in het huishouden en de zorg voor de jongere kinderen. Wanneer er ook nog een realityshow wordt opgenomen, komen Celia en de familiebanden flink onder vuur te staan.

Een op het oog gelukkig gezin wordt onder druk gezet door de druk van de camera's en de kijkcijfers. Heleen weet dit op een mooie manier te omschrijven. Het verhaal zit prima in elkaar en geeft een goede inkijk hoe het achter de schermen er aan toe kan gaan. Humor, spanning en emotie vullen elkaar goed aan en maakt De C is voor Celia een heerlijk boek om te lezen voor jong en oud.

De personages en dan voornamelijk de oudste drie kinderen, kwamen echt tot leven. Ook mooi om te zien hoe hun band is, al zijn ze best verschillend. De jonge telgen van het gezin zorgde juist voor de grappige momenten.

De C is voor Celia een een prachtig debuut , waar Heleen trots op mag zijn. Ergens hoop ik op een deel 2. Een verhaal dat dan een van de jongere kinderen volgt misschien?

Meer recensies van Het Boekenbijtje