Veel meer dan een feelgood

Het Boekenbijtje 19 augustus 2024
Emma is begin 30 en heeft het prima voor elkaar, leuke vriend, een goede baan, een lieve BFF en daarnaast volgt ze cursussen en doet ze vrijwilligerswerk. Wanneer er één steentje uit haar gelukkig leven wegvalt, komt steeds meer de vraag omhoog of ze wel echt gelukkig is.

De kunst van gelukkig zijn was een titel die al eerder in mijn vizier was gekomen en die ik altijd nog wilde lezen. Toen Valerie een oproep deed voor een blogtour, was ik dan ook meteen enthousiast. Maar toen had ik dus een verwachting van het boek. Kon De kunst van gelukkig zijn die verwachting wel waarmaken.

Ja en nee. Nee, want ik verwachtte een feelgood, maar ik kreeg meer. De kunst van gelukkig zijn is een feelgood, maar ook een zoektocht naar wat is gelukkig zijn en wanneer ben je gelukkig? En ja want eigenlijk heeft dit boek mijn verwachtingen overtroffen.

Valerie heeft een hele fijne schrijfstijl. Duidelijk en luchtig , maar ook vol gevoel en het zette me ook echt aan het denken. Het verhaal zit goed in elkaar en nergens verslapte mijn aandacht.

Emma is ook een prachtig personage. De groei die ze meemaakt is mooi opgebouwd en realistisch. Ze heeft een plekje in mijn hart gekregen.

Waar ik ook van genoten heb is de band tussen Emma en haar vader. Dat speciale ding ( ik durf niet te zeggen wat, want ik wil niet spoileren) wat ze met elkaar hebben op haar verjaardag is iets heel bijzonders.

Ik heb echt genoten van deze feelgood met wat extra's . Het is een hele mooie zoektocht, waarbij ook serieuzere thema' ls worden aangekaart.

Bedankt Valerie dat ik mee mocht doen met de blogtour!

Meer recensies van Het Boekenbijtje