Vlotte YA

Het Boekenbijtje 11 januari 2024
Laatste in de rij is het tweede boek van de H4C-serie. In deze serie worden een vriendengroep gevolgd. In elk deel staat andere personages centraal. Dit deel gaat over Anne en Olivier. Ze worstelen allebei met een eigen probleem. Anne is onzeker en overal loopt ze een beetje achteraan. Zo is ze nog niet ongesteld geweest en heeft ze ook nog niet gezoend. Ook Olivier is een groentje en wordt verliefd op iemand die onbereikbaar is.

Dit boek is zelfstandig te lezen, maar om alles een beetje mee te krijgen is het wel fijn om de serie in volgorde te lezen. Het verhaal van de hoofdpersonages uit het eerste boek gaat in dit boek verder en er is al te merken over wie en welk onderwerp het volgend boek gaat.

De schrijfstijl van Alice Bakker is simpel en duidelijk. de onderwerpen die ze behandeld zijn herkenbaar voor tieners. In dit boek gaat het vooral over vriendschap, onmogelijke liefde en onzekerheid.

De personages en de onderwerpen zijn goed en duidelijk uitgewerkt. Doordat de Anne en Olivier ook al in het eerste boek zaten, voelen ze heel levendig aan. Het leest heerlijk weg en ik ben nu alweer benieuwd naar het volgende deel.

Meer recensies van Het Boekenbijtje