Heerlijk om te luisteren

Ik heb de hele Sprookjes Bestaan serie achter elkaar geluisterd. Aangezien ik alle vijf de verhalen van gelijkwaardig niveau vind, zal ik de review over de hele serie schrijven.

Alle vijf de verhalen spelen zich af in Lang en Gelukkig land. In elk verhaal heeft een andere "prinses" de hoofdrol. Aangezien de personages in elkaars verhalen voorkomen is het wel handig om de juiste volgorde aan te houden.

Ik hou meestal niet van luisterboeken, omdat mijn gedachten bijna altijd afdwalen. De verteller van deze serie heeft een boeiende en mooie stem die mijn gedachten bij het verhaal hield.

De verhalen zijn alle vijf lekker vlot en duidelijk geïnspireerd op sprookjes zonder de sprookjes zelf te noemen. Die zorgt voor een klein puzzeltje want welk sprookje hoort bij welk verhaal.

Ze hebben een leuke afwisseling van humor, liefde en problemen. De personages worden niet echt uitgediept, maar dat is ook niet mogelijk in deze korte verhalen.

Sprookje Bestaan is een leuke serie en heb genoten tijdens de ritjes naar mijn werk van de grappige, liefdevolle en hopelijk ook uiteindelijk gelukkige verhalen.

Meer recensies van Het Boekenbijtje