Geweldig neegezet

De vergeten vloek gaat over de autistische Yinuo. Rond het dorp waar ze woont, waart het Beest rond. Kippen zijn niet veilig, maar het Beest mag niet gedood worden.

Wanneer Yinuo het Beest over haar vader gebogen ziet staan, weet ze door geschreeuw het Beest te verjagen. Haar vader is gered, maar Yinuo besluit het Beest te gaan zoeken, voordat er een slachtoffer valt.

Is alles wel zoals het lijkt en lukt het Yinuo om dit sprookje een goed einde te bezorgen?

Deze novelle zat in de goodiebag van het YA fantasy evenement van DVP.

'Deze novelle is voor alle autisten, ook jij kunt de held in een sprookje zijn '
Deze opdracht zorgde ervoor dat mijn hele TBR moest wachten en deze gelijk gelezen moest worden.
Als autist vond ik het heel herkenbaar hoe Yinuo zich voelde en gedroeg.

De schrijfwijze van Britt is duidelijk, vlot en beeldend. Ik dat dan ook meteen in het verhaal en wilde steeds verder met lezen.

Het verhaal is als een sprookje met een bijzondere twist. De spanning neemt in het boek langzaam toe en op het eind.... Tja zal het een lang en gelukkig einde worden ? Om dat te weten moeten jullie toch echt zelf het boek lezen.

Kortom De vergeten vloek is een heerlijk sprookje met een twist, waarbij het hoofdpersonage ondanks alle uitdagingen toch een held kan zijn.

Meer recensies van Het Boekenbijtje