Boek waar je je hoofd bij moet houden

Het Boekenbijtje 10 september 2024
De verloren zuurgeest gaat over een tienermeisje Kristi. Ze woont samen met haar moeder. Ze ontmoet online een jongen , Kai, en de liefde bloeit op. Vlak daarna neemt Kristi's vader contact met haar op. Ze gaat naar IJsland, maar bij aankomst gebeurt er een ramp en gaat ze richting de middelpunt van de aarde. Op haar reis moet ze kiezen voor zichzelf of anderen helpen.

Het boek begint wat sloom, want elk appje dat verstuurd wordt, wordt genoemd, maar vanaf dat Kristi in IJsland is gaat het heel erg rap. Soms een beetje onduidelijk. Ik denk dat het verhaal beter toch zijn recht was gekomen als er wat meer ruimte was voor wat extra uitleg. Nu kwamen de namen en de feiten best snel achter elkaar en was het soms best even nadenken, wie nou wie was.

Het verhaal is voor de rest heel origineel en Joshua Toonen geeft een bijzondere blik op dimensies. Uiteindelijk begrijp ik dat er best wat symboliek in het verhaal zit. Het boek beslaat 147 blz en is daardoor niet dik, maar om het verhaal echt goed te begrijpen , moet je toch wel even de tijd voor nemen. Ondanks de fijne schrijfstijl is het wel belangrijk om je hoofd erbij te houden.

Bedankt Joshua voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Het Boekenbijtje