Verrassend verhaal

De vloek van Imperia is een sprookje in de moderne tijd. Na twee miskramen krijgen de koning en koningin van Alamada een prachtige dochter, Zerlina. De prinses verandert echter van de een op andere dag van een lief en vrolijk meisje in een egoïstische heks. Meer wil ik eigenlijk niet kwijt over de inhoud, om niet teveel te spoileren.

Ik heb dit boek al even uit, maar nu pas een recensie. Ik moest dit verhaal even laten bezinken. Ik struggelde veel met het aantal sterren dat ik zou geven. Is het een slecht verhaal. Nee zeker niet. Het verhaal is verrassend en origineel en ik heb ook echt genoten van het boek. De sfeer is heerlijk sprookjesachtig, alleen moest ik zelf wennen dat dat sprookje ook moderne elementen had. ( geen koets maar een auto bijvoorbeeld).

Lyona Rose schreef dit als tiener en dat is aan het boek te merken. De schrijfstijl is nog erg jeugdig en het verhaal had op sommige stukken sneller gemogen en op andere stukken langzamer. De personages hadden ook iets meer uitgediept mogen worden.

Voor een tiener is dit boek echt al heel goed geschreven, maar als ik kijk hoeveel potentie dit boek nog heeft krijgt dit boek van mij 3,5 sterren. Nogmaals niet omdat ik het slecht vindt, maar omdat ik denk dat als Lyona Rose zou besluiten dit boek te herschrijven er een nog veel beter boek tevoorschijn zou komen.

Bedankt Lyona voor het rencensie-exemplaar ( en het hele pakket er omheen). Ik heb genoten van je boek en zal ook zeker ander boek van jou oppakken.

Meer recensies van Het Boekenbijtje