Ik zou wel koffie willen drinken met Daniël

Het Boekenbijtje 26 augustus 2024
Ik las al eerder boeken van Denise Meijer en kan altijd genieten van haar verhalen. Dit boek stond al een tijdje op mijn lijstje. Vooral toen Denise een quiz op haar account had staan en eruit kwam dat Daniël, de mannelijke hoofdpersonage in dit boek, het beste bij me zou passen.

Geen zuiver koffie gaat over de onzekere Anne. Na een relatiebreuk besluit ze ook nog afstand te doen van haar saaie baan. Ze besluit te solliciteren op een baan bij een koffietentje. Ondanks haar gebrek aan diploma's wordt ze aangenomen en kan ze naar hartenlust gaan bakken.

Toch rijzen er vragen over haar baas en de man die telkens pakketjes komen brengen. Is deze zaak wel zuivere koffie.

Ik luisterde die boek via Bookbeat en het zorgde voor een heerlijk tijd tijdens het autorijden. De personages zijn mooi uitgewerkt en zou je zo tegen kunnen komen om het dagelijkse leven.

Het verhaal zit ook goed in elkaar en buiten het feelgood gedeelte is er ook plaats voor een duistere zaak, die met de nodige humor toch luchtig blijft.

Ook de loodgieter Daniël is leuk neergezet en is inderdaad een man naar mijn hart zoals bij de quiz naar voren kwam. Hopelijk kan ik de overige verhalen nog wel waarderen nadat ik nu gelezen heb over de leukste man.

Geen zuivere koffie is heerlijk om naar te luisteren met een glimlach op mijn gezicht.

Meer recensies van Het Boekenbijtje