Leuke Start van een serie

Jonas Dubelaar is 10 jaar en vindt een zakhorloge op zolder. Wanneer hij het horloge opent ziet hij een andere wereld. Op een nacht opent hij het horloge weer en komt hij terecht in Sjen'na. Een magische wereld, waarin Jonas met behulp van zijn draak, de inwoners gaat helpen.

Dit boek mocht ik samen met deel 2 en 3 op een fantasy evenement. Waar Annemiek aanwezig was. Ze vertelde zo vol overgave over het boek dat ik meteen dacht. Dat is iets voor mijn zoon. Inderdaad de drie delen zijn verslonden en nu is het mijn beurt om de boeken te lezen.

Ik genoot van Annemieks schrijfstijl en de wereld die ze geschapen heeft. De personages zijn nog wat vlak, maar ik denk en hoop dat dat bij elkaar deel minder wordt. Dat de boeken mee gaan groeien met de lezer.

De taal die ze gebruikt is eenvoudig en daardoor goed te doen voor de jeugdige lezer. Wat ook een groot voordeel is, zijn de letters die geschikt zijn voor mensen met Dyslexie. Mijn zoon die minder goed ziet heeft daar ook enorm veel voordeel aan.

Het verhaal was leuk bedacht en er hangt een Harry Potter sfeertje. Ondanks dat dit boek geschreven is voor 10-14 jaar heb ik er ook van genoten en ga ik binnenkort aan deel 2 beginnen.

Meer recensies van Het Boekenbijtje