Heerlijk feelgood novelle

Het Boekenbijtje 11 april 2024
Lentezon gaat over Olivia. Na een aantal tegenslagen in Nederlands gaat ze op reis om haar roots te ontdekken. Via Ierland komt ze in Leverdale, Canada, terecht. In dit plaatsje heeft haar oma vroeger gewoond. Ook hier zit alles tegen en haar koffer inclusief het fotoboek van haar oma had een andere bestemming gekregen dan haarzelf. Ook de eigenaar (Moss) van de enige maar verwaarloosde slaapgelegenheid in Leverdale lijkt niet erg vriendelijk te zijn. Dan ontmoet ze Paula die haar laat inzien om Leverdale en Moss een kans te geven.

Dit verhaal telt maar 84 bladzijde en is daardoor lekker om te lezen op een druilerige middag. Eventjes helemaal weg te dromen in Leverdale met zijn bonte verzameling inwoners.

Het verhaal leest lekker vlot weg en geeft je een fijn gevoel zoals dat hoort bij een feelgood. De schrijfstijl is ook fijn en de personages zijn goed en levendig omschreven. Ik zou zo een weekje in Leverdale willen vertoeven.

Bedankt Eline voor het recensie exemplaar met de leuke persoonlijke boodschap!

Meer recensies van Het Boekenbijtje