Lekker makkelijk lezen

Het Boekenbijtje 06 september 2024
Liefde en Ananas gaat over Anna. Ze is begin dertig, maar woont nog steeds met twee studenten in een studenten huis. Haar baan is niet haar droombaan en de ware heeft ze ook nog niet gevonden. Met alle mannen waar ze verliefd op wordt, lijkt er wel iets mis te zijn.

Liefde en Ananas lag al even in de kast en ik had via de DM van Instagram al regelmatig gezellig contact met Isabelle gehad. Dus werd het nu echt de hoogste tijd om het boek te lezen. Waarom heb ik dit boek zo lang laten liggen? Ik schoot er gewoon doorheen.

Isabelle heeft een luchtige en humoristische schrijfstijl. Het verhaal leest vlot, al ging het soms iets te vlug. Het is een goed boek om te lezen en je verstand verder op nul te zetten. Anna is daarbij zo een leuk en klunzig personage, daar je haar wel in je hart moet sluiten.

Ook de twee huisgenoten en collega's zijn goed neergezet. Zij zorgen voor een leuk en afwisselend verhaal. Hier en daar wat voorspelbaar, maar voor een feelgood vind ik dat meestal niet erg. Een feelgood lees ik om met een goed gevoel een boek te sluiten. Dat lukte me zeker bij Liefde en Ananas.

Wat ik ook erg leuk vond, was dat door het hele verhaal de ananas weer terugkwam. Niet alleen als fruit, maar bijvoorbeeld ook als een stressbal. Kortom een heerlijk boek om te lezen.

Meer recensies van Het Boekenbijtje