Knus dorpsfeelgood

Het Boekenbijtje 25 augustus 2024
Ik mocht een recensieexemplaar van Lola van de Verhalenfabriek ontvangen
Het fijne van de tussendoortjes van de Verhalenfabriek is dat ze lekker weglezen en dat je met een fijn gevoel de laatste bladzijde leest.

Dit geldt zeker ook voor Lola. Het verhaal draait om Marije en Huub Samen hebben ze twee kinderen, Mats en Isa. Marije heeft haar eigen kledingzaak en Huub is huisarts. Eigenlijk is er niets mis met hun leven, totdat Lola in het dorp komt.

Lola is het tegenovergestelde van Marije. Ondanks dat kunnen ze goed met elkaar opschieten. Lola brengt wat meer leven in de brouwerij. Lola is een happy single en wanneer het bekend wordt dat ze iets met een getrouwde man heeft en Huub vaak moet overwerken, begint Marije zich af te vragen wie die getrouwde man dan is.

Dit is het eerste boek wat ik van Stephanie van der Pol las. Het is vlot en vol humor geschreven. Het dorpse leven komt goed naar voren. Evenals de personages. Ik zie Els Speld zo voor me.

Ondanks het knusse dorpse gevoel, komen er ook serieuzere onderwerpen naar voren, zoals onzekerheid en de sleur, wanneer je zolang bij elkaar bent. Maar ook hoe belangrijk het is om met elkaar te blijven communiceren.

Ik heb weer genoten van de boek, met een lach op mijn gezicht en zal zeker meer van Stephanie willen lezen.

Meer recensies van Het Boekenbijtje