Grappige mini novelle

De grappige mini novelle gaat over Ael van Doem. Samen met zijn ouders verhuist hij van de ene naar de andere plek. Elke keer maken zijn ouders er een zooitje van. De familie van Doem is dan ook geen gewonden familie, maar een demonen familie in loondienst van het Kwaad. In het verhaal wonen ze in Waggelwater. Ael wil heel graag normaal zijn, vrienden maken en cola drinken. Maar zijn ouders hebben iets heel anders aan hun hoofd. Het is namelijk tijd voor de apocalyps.

Ondanks de lengte van het verhaal ( zelfs voor een novelle is het kort) is het een afgerond verhaal waar heel veel gebeurd. Toch voelt het niet alsof het verhaal er doorheen gejaagd wordt. Alles zit prima in elkaar.

Ael is ook een lief personage, hij wil graag een gewoon leven leiden, meedoen met het toneelstuk en cola drinken. Ael is een demon die meteen mijn hart veroverde.

Het woordgebruik is grappig, maar soms ook best moeilijk. Dit doet echter geen afbreuk aan het verhaal. Er zitten zoveel grapjes in die misschien niet altijd door kinderen ( en denk ook volwassenen) meteen opgepakt worden, dat een tweede keer lezen vast ervoor zorgt dat ik weer nieuwe dingen ontdek.

Opgeruimd staat netjes is een grappige en lief kort verhaal. Ik heb genoten en ik denk dat ik hem zeker later nog een keer ga lezen. En ook zeker meer van Olga Ponjee.

Dit boek las ik voor een recensie voor het instagram en facebook account van Ikleesnederlands

Meer recensies van Het Boekenbijtje