Goede afsluiting

Het Boekenbijtje 08 augustus 2024
Prikkeldraad doet pijn is het vierde en laatste deel van de H4C serie. In elk deel komen één of twee klasgenoten uit H4C van het Klaverlandcollege in de spotlights.

In dit deel komen Floor en Casper aanbod. In de andere delen zijn ze al genoemd en van Floor wist ik dus al dat ze een bitch is. Haar opmerkingen zijn vaak kwetsend en binnen de vriendengroep heeft ze hierdoor een beetje de leiding. Casper is de enige die bij haar in de buurt te komen, want hij is een beetje als Floor.

Is Floor echt zo'n bitch of zit er toch iets achterm?

Ook dit deel las ik snel. Een eigentijds onderwerp, in een makkelijke en begrijpelijke taal zijn toch de kenmerken die bij elkaar boek in de serie naar voren komen. Hierdoor is het ook voor de minder goede lezer een fijn boek om erbin te pakken.

De groei van Floor en Casper is groot, maar ook de bijpersonages groeien mee. Floor is geen makkelijke vriendin en de vriendengroep moet zich regelmatig weren tegen het prikkeldraad.

Ondanks dat de boeken los te lezen zijn, vond ik het wel fijn om de serie op volgorde te lezen. Hierdoor zat ik al heel snel in de hoofdpersonages.

Prikkeldraad doet pijn een waardige afsluiter van de serie,met thema's als vriendachap, jezelf vinden en dat er achter ieders gedrag een verhaal zit. Je moet dus niet te snel oordelen op iemands gedrag.

Ik vond het fijn om weer met de blogtour mee te doen en dit boek te lezen. Een aanrader voor jonge tienermeiden ( of degenen die zich nog jong voelen)

Meer recensies van Het Boekenbijtje