Sterk debuut

Het Boekenbijtje 05 augustus 2024
Schaduw van As is het debuut van Denise L.B.

Catharina is half nymf en half mens. Haar moeder is overleven en ze woont alleen met haar vader. Wanneer haar vader in de schulden komt, wordt ze uitgehuwelijkt aan een wyvern. Voordat Catharina gaat trouwen, wordt ze bij haar tante geplaatst . Haar dienstmeisje en ondertussen ook beste vriendin Anne gaat mee.

Bij haar tante moet ze werken voor de kost en heeft ze het zeker niet makkelijk. Ook haar aanstaande, Histon is niet een man waar ze op zit te wachten. Vooral omdat ze haar oog op William heeft laten vallen. Wanneer Histon William vermoord, blijkt Catharina onverklaarbare krachten te bezitten. Wat heeft haar moeder voor haar verzwegen?

Ik kocht dit boek tijdens het MHbooks event. Ik was al tig keer langs het kraampje van Denise gelopen, maar er was zoveel moois. Uiteindelijk besloot ik voor Schaduw van As te gaan, mede door de gesprekken met Denise. Daar heb ik geen spijt van gehad.

Vanaf het begin zat ik al in het boek. Catharine werd levendig beschreven en wanneer ze bij haar tante komt is haar pijn te voelen. Ook haar verdriet over William en de verbazing over haar krachten komen sterk naar voren.

Het verhaal is origineel, verfrissend en verrassend. Er komen zowel bekende als minder bekende wezens in het verhaal voor. De vriendschap met Anne is ook erg mooi. Ondanks het verschil in maatschappelijke positie staan ze voor elkaar klaar.

Ik had het boek snel uit. De afwisseling tussen spanning, emotie en informatie is prima voor mij. Eigenlijk wil ik nu maar één ding. Ik wil heel graag het volgende deel lezen!

Meer recensies van Het Boekenbijtje